Det viser en undersøgelse, som DR Medieforskning har lavet i efteråret, og hvis resultat kommer frem i rapporten ’Medieudviklingen 2010’, som DR har offentliggjort i dag.
DR Medieforsknings undersøgelse viser, at mere end hver femte danske dansker er på internettet fra mobiltelefonen mindst én gang om måneden. Og for nogles vedkommende sker det meget oftere. Sammenlignet med for et år siden er der tale om en fordobling, for dengang var det omkring hver tiende.
Det er især de yngre mænd under 40 år, der er aktive på nettet fra deres mobiltelefon, og det er især de såkaldte apps, der har været med til at skabe udviklingen. DR har for eksempel en app, så man kan høre P3 på smartphonen, og for nylig lancerede DR også en nyhedsapplikation.
Studerende og erhvervsaktive
Billede: DR |
”Det er en blanding af studerende og erhvervsaktive personer, der udgør kernegruppen af applikationsbrugere. Og når en person først er blevet bidt af at hente nye applikationer til mobiltelefonen, hænger det ved. Over halvdelen af app-brugerne henter nemlig nye apps mindst gang om måneden, mens en helt hård kerne på omkring en fjerdedel gør det flere gange om ugen,” forklarer medieforsker Jacob Lyng Wieland fra DR Medieforskning.
Læs mere...Relateret link
’Medieudviklingen 2010’
Kilde: DR